רכישת קרקע מופשרת לבניה בקרית ביאליק

ביאליק על הפארק - לראשונה מזה 15 שנה - קרקע לבניה אושרה בקרית ביאליק ופתחה הזדמנות מניבה למשקיעים

עתודות הקרקע בצפון אוזלות, והזדמנויות ההשקעה בנדל"ן הולכות ופוחתות. תוסיפו לכך את העובדה שהמדינה אינה ממהרת להפשיר קרקעות חקלאיות, וקיבלנו מצב עגום שלא מאפשר מרחב תמרון. האמנם? לעיתים נפתחות בפנינו הזדמנויות פז שאם נדע לזהות אותן בזמן, נוכל לרכוש נכס שיניב השקעה נאה. 

לא תאמינו כמה פשוט זה יכול להיות!

תמונה מכווצת ביאליק על הפארק קריאטיב

רבים רוצים להשקיע בקרקע חקלאית ולהרוויח את עלית ערך הקרקע כשהיא מגיעה להפשרה אבל חוששים מאד מסיבות רבות שעיקרן "האם הקרקע תופשר?", "כמה מטרים יזכו אותי בזכות לדירה?", "כמה השבחה אצטרך לשלם?", פה אין שאלות, המצב הסטטוטורי של הקרקע בביאליק על הפארק כבר עבר את השלבים האלה

מאת: תמיר מור | מדור נדל"ן | 22 ביוני 2021

הקרקע אינה זמינה לבניה 

בין שכונת גבעת הרקפות היוקרתית לשמורת עין אפק הפסטורלית, שוכנת לה פנינת חמד אמיתית שרק ממתינה להתגלות על ידי המשקיעים הנבונים. "מתחם ביאליק על הפארק" מגלם בתוכו את המרקם האורבני הייחודי של שכונה צעירה בעלת חזון תכנוני יוצא דופן הטומן בחובו יתרונות רבים כמו מיקום מושלם בסמוך לשני עורקי תחבורה בינעירוניים ונגישים ביותר, כך שהדרך לכל מקום בארץ מעולם לא הייתה קלה יותר. כמו כן, מתחם ביאליק על הפארק כולל הבשקעה בפיתוח מקיף ומוקפד של הייתה שטחי ציבור נרחבים הכוללים קרית חינוך חדש, בתי ספר, גנים, פארקים ציבוריים ועוד. פרויקט זה מהווה הזדמנות פז עבור זוגות ומשקיעים המעוניינים לחסוך, את תלאות המשכנתא המציבה בפניהם אתגרים בגיוס הון ראשוני והון עצמי בשווי שאינו פחות מ-25% ממחיר הדירה. 

רכישת קרקע מופשרת במתחם ביאליק על הפארק שנותנת זכות לדירה גדולה במחיר נמוך בהרבה ממחיר השוק, הוא פתרון אידאלי המעניק ערך מוסף במונחי עלות-תועלת לטווח הקרוב והרחוק.

 

אז מה באמת הופך את ההשקעה לכדאית ורלוונטית? קיבצנו לפניכם את הסיבות העיקריות שיחסכו לכם הרבה כסף.

פריים לוקיישן ופיתוח סביבתי​

הייחודיות של תוכנית מתחם ביאליק על הפארק היא המיקום הנגיש אשר צמוד לקווי תנועה ראשיים באזור הקריות והצפון. התכנית כוללת מבנה ציבור, מסחר ומשרדים, ספורט ונופש, שטחים פתוחים נרחבים, בהם פארק שכונתי מרכזי וחלק מהשטח הפתוח העירוני. כמו כן, מתחם ביאליק על הפארק ממוקם צפונית לשכונת גבעת הרקפות, מזרחית לכביש עוקף קריות (כביש 22) דרומית לכביש 79 (צומת קריית ביאליק לכיוון צומת סומך), על שטח של 950 דונם יבנו כ-4500 יחידות דיור בבנייה רוויה של בניינים בני 8-22 קומות. יתרה מכך, במסגרת התוכנית הוחלט להקים מוסדות חינוכיים כמו גנים, בתי ספר יסודיים, חינוך מיוחד ועוד, בשטח עצום של כ- 36 דונם. על פי הנתונים של משרד החינוך, קריית ביאליק מובילה בשיעורי הזכאות והגשה לבגרות, והעיר דורגה ראשונה בקריות בשיעורי הזכאים לתעודת בגרות. כך למשל בבית הספר אורט בקרית ביאליק שיעורי הזכאות לבגרות עומדים על 91.4 אחוז. בנוסף לכך, חלה עלייה בבגרויות עם 5 יחידות מתמטיקה ואנגלית. ההשקעה הרבה של העיר בחינוך מוכיחה את עצמה ומראה תוצאות מדהימות.

לחיצת יד 1

מדד מדלן קבע - עליית מחירים אטרקטיבית בשכונה היוקרתית הסמוכה

לפי מדד מדלן העדכני עולה כי מחירי הדיור בשכונת גבעת הרקפות היוקרתית, הסמוכה למתחם ביאליק על הפארק, עלו ועומדים היום על 15,900 שח למטר דירה על פי 103 מכירות אחרונות בשכונה. כאשר מחיר המכירה הממוצע עומד על כ-1,623,965 ₪, ומחיר השכירות הממוצע הינו 4000 ₪. למרות שקרית ביאליק נחשבת לקריה מבוקשת באזור הצפון, לא אושרו בה שכונות חדשות ב-15 השנה האחרונות. עובדה זאת מחזקת את הביקוש למתחם ביאליק על הפארק, והוא נחשב למבטיח ובעל פוטנציאל ריאלי לתשואה עתידית. משמעות אישור התוכנית היא תוספת של כ- 20,000 נפש לעיר קריית ביאליק המונה כיום כ- 42,000 תושבים

לפרטים נוספים :

    קרקע מופשרת שמכוחה ניתן להוציא היתרי בניה, בשלב האחרון של התב״ע (תוכנית בניין עיר)

    רכישת קרקע להשקעה במתחם ביאליק על הפארק הינה עסקה בטוחה ושווה עבור כל מי שלא רוצה לקחת סיכונים ומוכן להשקיע בקרקע מופשרת ומאושרת לבנייה, הקרקע לא זמינה לבניה כעת, ונמצאת שלב אחד לפני מתן תוקף. לאחר שתאושר התכנית המפורטת מחירי הקרקע צפויים לעלות באופן משמעותי. אך כבר בשנת 2016 פורסמה בילקוט הפרסומים הממשלתי הודעה בדבר אישור תכנית מפורטת מס':ק/ 427 /1, בהתאם לסעיף 117 לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה – 1965.

    ביאליק על הפארק תמונה שמאות תקן

    הערכת שמאי אופטימית למשקיעים

    על פי שומה לפי תקן 22 שנערכה לקרקע, שמאי מקצועי העריך כי השווי הנוכחי של זכות לדירת 5 חדרים הינו 430 אלף ₪, כאשר חברת ארבל מוכרת את הקרקע בימים אלה ב-340 אלף ש"ח בלבד. לפי הערכות השמאי, שווי הזכות לדירת 5 חדרים כשהקרקע תהיה זמינה לבניה הינו 630 אלף שח. מחיר הקרקעות הנוכחי אינו משקף את הפוטנציאל הכלכלי הכללי הטמון בשווי עליית ערך הקרקע בשנים הקרובות. לכן מדובר בעסקה כדאית ומשתלמת.

    לאחרונה פורסמה בילקוט הפרסומים הממשלתי הודעה בדבר אישור תכנית מפורטת מס':ק/ 427 /1, בהתאם לסעיף 117 לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה – 1965.

    אני רוצה לדעת עוד:

      תשומות ותשואות גבוהות ורווח נקי למשקיע

      כפי שציינו, מדלן בדק ומצא כי שכונת גבעת הרקפות היוקרתית הסמוכה למתחם ביאליק על הפארק,  נהנית מעליית ערך הנכסים, וכיום טווח המחירים בה עבור דירת 5 חדרים, עומד על הטווח שבין 1.9 ל- 2 מיליון ש"ח. בהחלט מדובר בהשקעה בעלת תשואות גבוהות תוך השקעה סולידית יחסית ובהזדמנות נדירה להגיע לדירת 5 חדרים בערך הנמוך ב-54% מהמחיר בשוק. יתרה מכך, הקרקע שתרכשו הינה קרקע פרטית הרשומה על שמכם בטאבו, כך שתוכלו למכור אותה בכל שלב. 

      כאמור, הקרקע טרם זמינה לבנייה, אך דווקא בגלל זה המשקיע יוצא נשכר מכיוון שזהו הזמן המתאים לבצע מהלך. ממש רגע לפני עליית ערך הקרקע לאחר אישור תכניות מפורטות והיתרים לבניה שאמורים להגיע ככל הנראה ממש בקרוב.

      לאחרונה פורסמה בילקוט הפרסומים הממשלתי הודעה בדבר אישור תכנית מפורטת מס':ק/ 427 /1, בהתאם לסעיף 117 לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה – 1965.

      אל תפספסו את ההזמנות שלכם לרכוש קרקע בשווי של 340 אלף ₪ בלבד, הנמצאת שלב אחד לפני מתן תוקף, ומעניקה לכם זכות לדירה 5 חדרים בהלוואה רגילה וללא הון עצמי. מסקירת הכדאיות של הפרויקט עולה כי מדובר בהזדמנות נדירה להשקעה בטוחה שלא רק תחסוך כסף ותניב רווחים גדולים לאחר אישור הקרקע לבנייה, אלא גם תעניק לכם עתיד בטוח, שקט נפשי וראש נקי ממחשבות מטרידות על תשלומי משכנתא אשר יגבילו אתכם מאוד למשך שנים רבות.

      תמונה גרף מחירים ביאליק על הפארק

      רוצה לקבל פרטים נוספים על אחת מהשקעות הנדל"ן החמות ביותר שמושכות משקיעים רבים אל קרית ביאליק? גם בימים אלו אנחנו איתך. כדי ללמוד עוד על פרויקט "הוד הירקון" ולתיאום פגישת ייעוץ ראשונית בזום ללא כל התחייבות, ניתן להשאיר את פרטיך כאן.

      תחזרו אליי בבקשה

        כתיבת תגובה